Algemene Voorwaarden

 

Artikel 1 - Definities 

1.1 In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

  • Opdrachtnemer: Rankinc, de drie marketeers, leadsunlimited, Upskills, Mark Leer Business consultancy, Markyourbase, FaithFirst, gevestigd te 7418AH55, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 12044429.
  • Opdrachtgever: de natuurlijke persoon of rechtspersoon die een overeenkomst aangaat met de opdrachtnemer.
  • Overeenkomst: de afspraken tussen opdrachtnemer en opdrachtgever met betrekking tot de levering van diensten.
  • Diensten: alle vormen van coaching, trainingen en andere aanverwante activiteiten aangeboden door opdrachtnemer.

 

Artikel 2 - Toepasselijkheid 

2.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes, overeenkomsten en overige rechtsbetrekkingen tussen opdrachtnemer en opdrachtgever.

2.2 Afwijkingen van deze voorwaarden zijn slechts geldig indien deze schriftelijk door opdrachtnemer zijn bevestigd.

2.3 Algemene voorwaarden van opdrachtgever worden uitdrukkelijk van de hand gewezen.

 

Artikel 3 - Aanbiedingen en totstandkoming overeenkomst 

3.1 Alle offertes en aanbiedingen van opdrachtnemer zijn vrijblijvend en 30 dagen geldig, tenzij anders vermeld.

3.2 Een overeenkomst komt tot stand na schriftelijke bevestiging door opdrachtnemer of door aanvang van de uitvoering van de diensten.

 

Artikel 4 - Uitvoering van de diensten 

4.1 Opdrachtnemer zal de diensten naar beste inzicht en vermogen uitvoeren.

4.2 Opdrachtgever draagt zorg voor tijdige en volledige aanlevering van alle benodigde informatie.

4.3 De diensten hebben een inspanningsverplichting, geen resultaatverplichting.

4.4 De coachingdiensten omvatten sessies van 60 minuten. Sessies kunnen telefonisch, via Microsoft Teams (online), of fysiek op locatie in Deventer worden uitgevoerd.

4.5 Sessies dienen tijdig te worden gepland door opdrachtgever via het daarvoor bestemde portal.

 

Artikel 5 - Betaling 

5.1 Betaling dient te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.

5.2 Bij niet-tijdige betaling is opdrachtgever van rechtswege in verzuim en is opdrachtnemer gerechtigd wettelijke rente en incassokosten in rekening te brengen.

5.3 Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor de uitvoering van de diensten op te schorten bij betalingsachterstanden.

 

Artikel 6 - Annulering en wijziging 

6.1 Annulering van de overeenkomst door opdrachtgever dient schriftelijk te gebeuren.

6.3 Sessies die door opdrachtgever worden geannuleerd, dienen minimaal 24 uur van tevoren schriftelijk of via het portal te worden gemeld. Indien dit niet gebeurt, komt de sessie te vervallen zonder recht op inhalen.

6.4 Vervallen sessies kunnen niet worden ingehaald.

 

Artikel 7 - Aansprakelijkheid 

7.1 Opdrachtnemer is uitsluitend aansprakelijk voor directe schade als gevolg van opzet of grove schuld.

7.2 De aansprakelijkheid van opdrachtnemer is beperkt tot het bedrag dat door de aansprakelijkheidsverzekering wordt uitgekeerd.

7.3 Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor gevolgschade, zoals gederfde winst of omzet.

 

Artikel 8 - Geheimhouding 

8.1 Beide partijen verplichten zich tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van de overeenkomst van elkaar ontvangen.

8.2 Deze verplichting blijft ook na afloop van de overeenkomst van kracht.

8.3 Opdrachtnemer mag informatie anoniem delen met derden indien dit noodzakelijk is voor de uitvoering van de opdracht en bijdraagt aan het resultaat van de dienstverlening, tenzij opdrachtgever hier schriftelijk bezwaar tegen maakt.

 

Artikel 9 - Intellectueel eigendom 

9.1 Alle door opdrachtnemer verstrekte documenten, materialen en methodieken blijven eigendom van opdrachtnemer.

9.2 Het is opdrachtgever niet toegestaan deze zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van opdrachtnemer te verveelvoudigen, openbaar te maken of te exploiteren.

 

Artikel 10 - Toepasselijk recht en geschillen 

10.1 Op alle overeenkomsten tussen opdrachtnemer en opdrachtgever is Nederlands recht van toepassing.

10.2 Geschillen voortvloeiend uit de overeenkomst worden bij voorkeur in onderling overleg opgelost. Indien dit niet mogelijk blijkt, kan de opdrachtgever het geschil melden, waarna opdrachtnemer drie onafhankelijke coaches zal voorstellen. De opdrachtgever kiest hieruit één coach die het geschil zal beoordelen en een bindend advies zal geven.

10.3 Indien geen oplossing wordt bereikt via de onafhankelijke coach, wordt het geschil voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar opdrachtnemer is gevestigd.

 

Artikel 11 - Wijziging voorwaarden 

11.1 Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor deze algemene voorwaarden te wijzigen.

11.2 Wijzigingen worden minimaal 30 dagen vooraf schriftelijk aan opdrachtgever gecommuniceerd.

 

Artikel 12 - Overige bepalingen 

12.1 Indien een bepaling in deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijkt, blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht.

12.2 In gevallen waarin deze algemene voorwaarden niet voorzien, beslist opdrachtnemer.